TVP sprzedała większość czasu reklamowego przy Euro. Który mecz najdroższy?
Euro 2024 rozpocznie się w piątek 14 czerwca (fot. materiały prasowe)
Biuro reklamy i marketingu TVP sprzedało większość czasu reklamowego w telewizji przy meczach z Mistrzostw Europy w piłce nożnej, które rozpoczęły się w piątek.
- Sprzedaż czasu reklamowego przy tak spektakularnym wydarzeniu, jakim są Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, trwa do ostatnich godzin przed meczem, dlatego dziś nie podajemy dokładnych danych - mówi "Presserwisowi" Marcin Gudowicz, dyrektor biura reklamy i marketingu TVP. - Możemy jednak potwierdzić, że zainteresowanie reklamą jest bardzo wysokie. W telewizji sprzedano większość dostępnego czasu reklamowego, a rekordowy i niespotykany dotąd popyt notujemy na oferty komercyjne w internecie - informuje.
Najwyżej wyceniono spotkanie Francja - Polska, które rozegrane zostanie we wtorek 25 czerwca o godz. 18 (do 549,6 tys. zł za 30-sekundową reklamę). Ceny spotów przy meczu Polska - Holandia (w niedzielę 16 czerwca o 15) i Polska - Austria (w piątek 21 czerwca o 18) sięgają 458,9 tys. zł.
Zdaniem Marcina Gudowicza na dobry wynik sprzedaży wpływa duże zainteresowanie polską reprezentacją i jej sukcesy w drodze do Euro 2024. - Zwycięskie baraże, wygrane mecze sparingowe oraz budująca się pozytywna atmosfera, tak różna od wcześniejszych nadmiernych oczekiwań, przyciągają uwagę widzów. Przekłada się to na doskonałe wyniki oglądalności - wylicza.
Jako przykład podaje mecz barażowy z Walią, który w TVP 1 i TVP Sport gromadził razem 5,5 mln widzów, a transmisja odnotowała dodatkowo 1,6 mln obejrzeń na stronie internetowej i w aplikacji TVP Sport.
- Te imponujące liczby przekładają się na korzyści dla reklamodawców i sponsorów - przekonuje Marcin Gudowicz. - Przykładowo, podczas towarzyskiego meczu z Turcją każdy ze sponsorów, emitując zaledwie cztery plansze sponsorskie, osiągnął zasięg na poziomie 5,5 miliona Polaków. A mecze Polaków na Euro 2024 będą cieszyć się jeszcze większą widownią - wskazuje.
Mecz towarzyski Polska - Turcja w poniedziałek 10 czerwca w TVP 1 oglądało średnio 4 mln widzów, a spotkanie towarzyskie z Ukrainą w piątek 7 czerwca przyciągnęło do TVP 1 i TVP Sport 3,7 mln widzów (dane Nielsen Media).
(KOZ, 13.06.2024)